Oskun vanhuus hiipii koko ajan enemmän meidän elämään. Oon alkanut miettiä sitä dementialääkityksen mahdollisuutta, vaikka ensin olin sitä mieltä etten halua enempää lääkitä.

Pari viikkoa sitten Oskulta meni jalat alta, en tiedä liukastuiko vai mikä tuli, mutta seisoi mun vieressä lattialla ja yhtäkkiä takajalat alkoi luistaa alta pois. Ei korjannut asentoa ollenkaan, ja sitten alkoi etujalat luisua samaa vauhtia. Ennen kun kerkesin mitenkään reagoimaan Osku makasi lattialla mahallaan, kaikki jalat eri suuntiin osoittaen. Nostin koiran siitä ylös, laitoin matolle ja ei mitään. Osku lähti ihan normaalisti siitä liikkeelle, ei halvaantumista, jäykkiä niveliä tms.

Toinen tapaus oli sitten tämän viikon tiistaina. Olin normaalia lyhemmän päivän töissä ja tulin kotiin, Hilma ja Pepe oli onnellisena ovella vastassa mutta Osku ei tunnistanut mua. Lähti olkkarista kohti mua eteiseen, koko matkan käveli kumarassa luimistellen. Menin kyykkyyn, juttelin sille ihan normaalisti ja silittelin. Aikansa se siinä mua haisteli ja sitten se hoksasi että kuka olen.

Olin kotona jonkun aikaa, sen ajan Osku oli aika levoton ja stressaantuneen oloinen. Lähdin puudelien kanssa lenkille, Osku oli tehdä pissat heti rappuun. Sen matkan mitä niitä hihnassa talutin vanhus piippasi ja oli levoton. Päästin metsään vapaaksi ja Osku sai hysteerisen kiljumis- ja tärinäkohtauksen. Otin koiran ihan mun viereen, silittelin ja rauhottelin. Noin kymmenen minuuttia se kiljui ja tärisi mun sylissä, kun päästin sylistä oli tosi poissaolevan tuntuinen. Jonkun ajan päästä oli kuin mitään ei olis tapahtunut ja haastoi Hilmaa leikkiin.


Pepellä on ollut kamala karvanlähtö, ahkerasta harjauksesta huolimatta kämppää on saanut imuroida melkein joka päivä. Eikä jätkästä lopu karva vaikka sitä lähtee ihan jumalattomasti, samaa tahtia tulee uutta karvaa tilalle. Nyt alkaa olla pahin ohi.

Sunnuntaina suunnataan Pepen kans Tampereelle näyttelyyn, sertien metsästys tän vuoden osalta siis alkaa. :)


Hilma on edelleen sama narttumainen itsensä. Natsittaa poikia, tai siis lähinnä Pepeä. ;) Hilma on reippaillut Pepen ja kaverin rhode-poikien kanssa umpihangessa, sielläkin tottakai pitää kuria yllä. Kohta pitäis neitokaiselle varata trimmiaikaa.